Wtyczki Facebook – Meta Tagi

Pojawienie się Open Graph pozwoliło jeszcze lepiej zintegrować Facebook’a ze stronami internetowymi. Jednym z nowych elementów są meta tagi. Dzięki nim możemy dostosować prezentację naszej strony internetowej na Facebook’u.

Meta tagi Facebook’a mają postać:

<meta content="tag value" property="og:tag name" />

Gdzie:

tag name – to nazwa odpowiedniego parametru

tag value – to wartość parametru

Meta Tagi należy wstawić w znaczniku <head> strony internetowej. Znaczniki możemy wygenerować korzystając z odpowiedniego formularza. Dostępne parametry to:

1. Title – tytuł strony

2. Type – typ treści, wybieramy spośród dostępnych np. blog, article czy game

3. URL – adres strony

4. Image – adres obrazka, który ma zostać wyświetlony jako miniaturka. Minimalny rozmiar to 50×50 px, natomiast zalecany to co najmniej 200×200 px. Preferowane są obrazki kwadratowe. Ważne, żeby nie przesadzić też z rozmiarem obrazka – w przypadku zbyt dużych Facebook nie zdąży go przeskalować i po prostu go nie wyświetli.

5.Site name – nazwa strony

6. Admin – lista id kont na Facebook’u administratorów strony rozdzielonych przecinkami. Domyślna wartość to id osoby tworzącej tagi.

Dzięki uzupełnieniu tagów wiadomość publikowana na Facebook, czy przesyłane w wiadomościach będą wyglądały tak jak to zadeklarujemy 🙂

Więcej na temat meta tagów Facebooka możemy znaleźć na stronie poświeconej Open Graph.

Pozostałe artykuły z tego cyklu:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *